Polsims de Natura

Des del gener de 2.012, hi ha  una activitat que no he deixat de fer que és anar d'excursió amb la Unió Excursionista de Sabadell (UES). Sempre en les activitats que es fan entre-setmana, actualment els dimarts i dijous, organitzades per la UES i amb el suport de l'ajuntament de Sabadell.

Hi ha dos tipus d'excursions, les matinals , que corresponen a les que es fan al voltant de Sabadell, anomenades de rodal o de proximitat. S'hi va amb transport públic i acostumen a estar enllaçades: on acaba una la del mes següent s'inicia en aquell mateix lloc.

L'altre tipus són  les de tot el dia, en les que es va més lluny, doncs l'excursió s'inicia després de que un autocar ens acosta al lloc. Quan l'excursió és acabada dinem en un  restaurant del poble més proper al lloc on hem caminat en el qual els guies, amb antelació, han reservat el lloc.

Aquesta activitat m'agrada molt perquè és seguir fent una de les coses que més m'ha agradat tota la vida: sortir d'excursió.

El per què m'agrada, pot ser un tema per explicar un altre dia, però vaja! no té cap secret.

Avui quan ja porto tantes excursions fetes inicio aquest apartat del Polsims de bloc, perquè per primera vegada he utilitzat l'aplicació de wikiloc al mòbil i que em vaig baixar aquest estiu a Suïssa quan buscàvem rutes per fer a la zona de la Junfrau. No vaig posar en marxa l'aplicació perquè el que jo buscava era informació a la web.

Avui en la sortida de proximitats de Sabadell, en el tram de Sentmenat a Polinyà, l'he obert amb la idea de poder fer un petit reportatge. No ha estat gens difícil, només que la bateria del meu mòbil no ha donat més que per unes dues terceres parts de l'excursió i s'ha parat. Per sort en arribar a casa i havent carregat la bateria tot el que havia assenyalat de camí estava intacte. Ha faltat el darrer tram fins a Polinyà. L'he penjat a la web de wikiloc i tot i que no hi ha fotografies, fa força patxoca.

Observeu si no AQUÍ

En el programa de l'excursió hi posa:

SENTMENAT-POLINYÀ

Punt de trobada: Sabadell, plaça d'Antoni Llonch a les 8.15 h per agafar el bus de la línea 230 (Sagalés) o, a Sentmenat, a la parada d'autobusos a les 8.50 h.

Final: Centre de Polinyà, plaça del Vallès i tornada a Sabadell en transport públic.

Itinerari: Sentmenat, Can Sorts, serra de Can palau, Can Puigxoriguer, Pedra Santa, Can Montllor de Baix, Can Pedró, parc de la Riera, Polinyà.

Recorregut: 9 km 125 md

Com que ens donen molt bones explicacions caldrà enriquir-ho amb les explicacions que donen i la cosa quedarà                                e s t u p e n d a a a a a

RONDA VALLESANA  2015

Aquest any la Ronda Vallesana organitzada com cada any per la U.E.S., serà a Montcada i Reixac.
La sortida  i l'arribada seran al mateix lloc: al Pabelló Municipal Miquel Poblet de Moncada i Reixac.

Hem decidit anar-hi, accedint a la proposta dels amics de la colla de ball que a vegades ens veiem i ja ha anat variant molt de components i de nombre, al llarg dels anys (uns trenta). Ara som cinc, crec que el nombre més baix de la seva història, però tot i així encara amb ànims de fer excursions com la Ronda Vallesana que per més curta que fos la opció que vam decidir, no va deixar de ser forta en alguns trams de pujades. Més de 15 kms per la serra de Marina (en el municipi de Montcada i Reixac i més de 800 caminadors sense comptar tot el personal dels controls i de l'organització.

El lloc, inèdit per mi, d'unes vistes paisatgístiques molt maques, tot i que no feia un dia molt esplèndid. Segurament que hauríem gaudit encara més del paisatge però també hauríem patit la solejada pertinent, cosa que ens vam estalviar.

Un dolor a la planta del peu em va donar la llauna i va fer que fóssim els darrers del grupet, en acabar la ronda.

La mala sort ha estat que a causa del mal de peu, l'excursió del dijous 22 al Molí de Brotons amb el grup de Natura, no la vaig poder fer.

***************************************************************************************************************

COLLSEROLA - SANT CUGAT         5 de maig del 2016

I tota la diversitat d'excursions me les vaig perdre a causa del mal al peu. Diagnòstic: Fascitis plantar. Sis mesos de repòs d'excursions.

Fins al mes d'abril no m'he vist amb possibilitats d'anar d'excursió i a dia d'avui 22 de maig  ja en porto tres i aquest dijous vinent la quarta a Tavertet.

Faig aquesta entrada a la pàgina per penjar les artístiques fotografies que ha fet en Tomàs, un caminaire i amic que té el detall d'enviar-nos-les després.

Va ser a la darrera sortida a Collserola, el dia 5 de maig, L'autocar ens va dur fins el Tividabo, on vam esmorzar i d'allà vam anar baixant pel boscos de Collserola fins arribar a l'ermita de Sant Medir i el lloc de Sant Adjutori on seguirem caminant fins el poble de Sant Cugat passant a prop del Pi d'en Xandri.

De Sant Cugat vam anar cap a Sabadell amb autocar.